.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات یوسف نژاد درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد در مازندران
شمال نیوز: با توجه به اینکه زیرساخت‌های مناسب و دیگر شاخصه هایی که ایجاد منطقه آزاد را محقق می‌کند هم استاندار و هم نمایندگان مازندران پیگیر منطقه آزاد بودند که خوشبختانه با توجهی که شورای عالی مناطق آزاد داشت و بررسی‌های میدانی، با ایجاد منطقه آزاد امیرآباد موافقت اصولی شد و قرار شد فردی از...

شمال نیوز: نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از موافقت اصولی با ایجاد منطقه آزاد در مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های استان مازندان و همجواری با کشورهای آسیای میانه وجود دارد و همچنین راه مواصلاتی، هوایی، زمینی، دریایی، فرودگاه و دیگر شاخصه هایی که ایجاد منطقه آزاد را محقق می‌کند هم استاندار و هم نمایندگان مازندران پیگیر منطقه آزاد بودند که خوشبختانه با توجهی که شورای عالی مناطق آزاد داشت و بررسی‌های میدانی، با ایجاد منطقه آزاد امیرآباد موافقت اصولی شد و قرار شد فردی از جانب استاندار به عنوان مسئول پیگیری مشخص شود که با بررسی‌های مناسب و مستند کردن ظرفیت ها، توانمندی ها، شاخصه ها و محدوده منطقه آزاد موضوع در هیات دولت و نهایتا مجلس به تصویب برسد.
 

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: این امر زمینه خوبی برای رشد و توسعه استان مازندران و بهره گیری از شرایط جغرافیایی، ظرفیت ها و توانمندی های استان است که ان‌شاءالله محقق شود و در طی طریق اداری برای تصویب در هیات دولت و ان‌شاءالله مجلس باعث خوشحالی و ایجاد تحرک اقتصادی برای بخش‌های مختلف مردم در مازندران شود. اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال، صادرات، افزایش درآمدهای عمومی مردم، تحول اقتصادی و کاهش بیکاری و همچنین سرمایه گذاری خارجی شود.
 

وی یادآور شد: امیدوارم تا الان که شرایط مناسبی برای این کار فراهم شده ان‌شاءالله با اتحاد و انسجام این کار نتیجه‌ای نهایی بدهد و به گونه‌ای شود که مازندران از این مزیت نسبی خود و هم مرز بودن با کشورهای خارجی و همچنین توان تجارت خارجی استفاده مناسب را ببرد. این کار نه تنها مورد تقاضای مسئولین و نمایندگان بلکه مورد درخواست آحاد مردم استان است و یکی از انتظارات مردم از دولت آقای روحانی بوده که امیدواریم نتیجه خیری برای مردم استان داشته باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدی 14 آبان 1395
به نظر من بندر امیر اباد یکی از بنادر مهم مازندرانه که هم از نظر ریلی و هم جاده ای کم نداره و مساحت اونم حدودا ۲۱۶۰هکتاره.اماری هم که دادن حودودا هشتصد و پنجاه کشتی در سال در این بندر پهلو گرفتن.امیدوارم در این چند ساله ای که همش به فکر غرب مازندران بودن و تمام امکانات و کا رخانه های مهم در اختیار غرب مازندران گذاشته اند این دفعه به شرق مازندران فکری بکنن که واقا هم از نظر اشتغال و درامد محروم هستن
پاسخ ها به این نظر
زارع 14 آبان 1395
خدايى هر كسى كه شما قبول داريد رو انتخاب كنيد بياد بگه غرب مازندران چه چيزهايى داره،أنصاف نيست كه با وجود اين همه محروميت نسبت به شرق مازندران ما بدهكار هم باشيم
نا شناس 14 آبان 1395
از نظر گردشگری که امکانات اقامتی غرب استان خیلی بیشتره. دو تا فرودگاه و یک منطقه ویژه اقتصادی دارید. آزادراه تهران شمال هم که سمت شماست! دانشگاه نیروی دریایی ارتش در نوشهر قرار داره که بارها شخص اول این کشور به خاطر این دانشگاه به غرب استان اومده. و شاید چیزای دبگه که خودتون بهتر میدونید.

نمیدونم منظور شما از هیچی نداریم چیه!
امیری 14 آبان 1395
درورد بر استاندار عزیز
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 15 آبان 1395
آقا چه ربطی به استاندار داره
بنیامین 14 آبان 1395
میشه یه دونه از این امکانات و کارخانه های مهم در غرب مازندران رو نام ببری ؟؟؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 14 آبان 1395
کجای خبر کارخونه ها رو لیست کرده؟ همه جای کشور کمتر یا بیشتر باید صاحب صنعت باشند اما چیزی که واضحه اینه که شرق استان به دلیل اراضی وسیعی که دارد. حتی زمینهای غیر قابل کشاورزی هم زیاد داره پس معقولترین مکان برای قطب صنعت و تجارت شدن هست.

حماقت محضه که چنین منطقه ای رو بیخیال بشیم و بریم در غرب استان با اون محدودیت اراضی که داره بخواهیم قطب صنعتی استان رو ایجاد کنیم!

حقگو 14 آبان 1395
عباس حبیبی, [۰۴.۰۹.۱۶ ۲۲:۵۴]
[Forwarded from عباس حبیبی]
قبل از اینکه استعمار بخواد ایران رو تجزیه کنه،این پتانسیل در جامعه ما وجود داره بویژه در نمایندگان منتخب مردم که همیشه دوست دارن خواسته های احساسی و غیرمعقولانه عده ای رو در قالب پیشنهاد منطقه آزاد جامه عمل بپوشانن. گیلان منطقه آزاد- مازندران منطقه آزاد-گلستان منطقه آزاد-آذربایجان منطقه آزاد- خوزستان منطقه آزاد-هرمزگان منطقه آزاد-چابهار منطقه آزاد-بوشهر منطقه آزاد-خراسان منطقه آزاد و....................... حالا چه شود؟؟ پس تولید ملی چی میشه?? خانواده تولیدکننده ها چی میشه؟؟ وقتی هنری ندارن و راهکار صحیحی برای پیشرفت استانشون ندارن از این دست پیشنهادها میدن که جز هزینه گزاف بر گرده ملت و مملکت چیز دیگه ای رو در بر نخواهد داشت.
علیرضا لطفی نودهی 14 آبان 1395
با عرض سلام و تبریک به تمامی مسئولان استانی و شهرستانی که در این زمینه تلاش نمودند خصوصا دکتر یوسف نژاد عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی

عرض شود در تکمیل نظر دوستان عرض کنم بندر امیر اباد بزرگترین بندر شمال کشور هست .
که دسترسی اسان به شبکه ریلی و مجاورت با بزرگترین کارخانه ساخت و تعمیر کشتی و سکو های نفتی ایران صدرا نکا و فرودگاه بین المللی دارد که از امتیازات ویژه در تجارت محسوب میشود .
لذا با توجه مساحت بالای حوضچه بندری و تعداد اسکله های با قابلیت پهلو گیری کشتی های با تناژ بالا اماکن کار تجارت خصوصا صادرات داز مازندران را متمایز تر میکند
جا دارد فرصت را مغتنم شمرده و با برنامه ریزی صحیح جهت صادرات محصولات باغی و کشاورزی و همچنین صنایع دستی و صنایع چوب و کاغذ مازندران و استانهای همجوار اقدام گردد

و نیز از این فرصت جهت احیا کارخانه کشتی سازی صدرا نیز اقداماتی صورت پدیرد. که مهمترین هدف ایجاد منطقه ازاد ایجاد مشاغل برای مردم شریف این منطقه میباشد .

با تشکر ... علیرضا لطفی نودهی ....
نا شناس 14 آبان 1395
ما غرب استانی ها باید از شما جدا شیم
تمام امکانات مال شما است
نوشهر مستحق تبدیل شدن به منطقه ازاد هست بندر نوشهر یک قرن قدمت داره
بعد نگین چرا رفتین ؟
پاسخ ها به این نظر
حیدری 14 آبان 1395
آره،منطقه آزاد بشه پورشه و مازراتی به مفت بخری و توو منطقه جولان بدی و به ریش ملت فلک زده بخندی!!! برو تجزیه طلب.
نا شناس 14 آبان 1395
آیا برای ایجاد منطقه آزاد قدمت یک منطقه ملاک هست؟! میخوام بدونم قدمت یک بندر چه ربطی به انتخاب کارشناسی یک منطقه آزاد داره؟!! ما میگیم بندر امیرآباد این ویژگیهای بزرگ رو داره و در استان تکه شما میگی فلان جا قدمت داره!
بابلسری 14 آبان 1395
چقدر باید یک فرد فکر بیمار گونه داشته باشه که بجای تبریک هم استانی خودش تحدید کنه، بسلامت آقای محترم ،همین که ی هم استانی مثل تو نداشته باشیم باعث افتخار ماست، من خودم بابلسرییم ولی با آنکه بندر ما نشد ولی مازندران به منطقه آزاد رسید خوشحالم، بسلامت برادر
بهشهری 14 آبان 1395
مزایای بهشهر برای تبدیل به منطقه آزاد
- برخورداري از موقعيت ممتاز جغرفيايي و قرار گرفتن در مسير كريدور شمال ¬– جنوب ( نوستراك).
- قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال شرق – شمال غرب
- قرار گرفتن بهشهردر بین دو فرودگاه بین المللی گرگان و ساری با فاصله ای کوتاه و همچنین امکان بهره برداری از فرودگاه بهشهر
- قرار گرفتن بهشهر در مسیر جاده ابریشم و امکان دسترسی آسان به كشورهاي آسياي ميانه و شرق آسیا از طريق خاكي ، آبي ، ریلی و هوایی.
- وجود منطقه ويژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر
فرهاد 14 آبان 1395
منطقه آزاد هامون و چابهار تو استان سيستان و بلوچستان و منطقه آزاد كيش و قشم تو هرمزگان،چرا منطقه آزاد بهشهر و نوشهر براى مازندران نداشته باشيم،يك دل و يك صدا با وحدت براى افزايش امكانات مازندران تلاش كنيم.
نا شناس 14 آبان 1395
افرین با این زیرکی خواستی بگی تو این کار رو کردی.اقای یوسف نژاد همه میدونن که تو کی هستی
پاسخ ها به این نظر
shomali 15 آبان 1395
اين يك بهانه بود براي ماندن استاندار ...همين و بس...
استاندار بايد تشريفشو ببره
نا شناس 13 آبان 1395
آنهایی که برای توسعه و سربلندی و خدمت به جامعه خویش و بالاخص اشتغال جوانان این مرز وبوم که در جای جای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و بالاخص دفاع از حرم اهل بیت (س) حضور داشته و دارند ، تلاش می نمایند ، مطمئن باشند که اجر بسیاری کسب خواهند نمود .
موسوی 13 آبان 1395
برادر مهدی نمیدونم این اطلاعاتو درباره غرب مازندران از کجا اوردی که ترجیح میدم حتی باهات مخالفت نکنم انقد بدیهیه که اشتباس. ولی کاش ما مازندرانیا یاد بگیریم برای دفاع از منطقه مون، یه منطقه دیگه رو خراب نکنیم...
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 14 آبان 1395
کاش ما یاد بگیریم که وقتی یک انتخاب درست صورت گرفته به خاطر منفعت نگیم حق ما رو خوردند.
1111 13 آبان 1395
بنده در شرکت برق منطقه ای مازندران مشغول بکارم و پست سازمانیه بنده با کارخانجات و مصارف سنگین برق استان مرتبط هست.
در چندین سال اخیر میزان رشد و توسعه بندر امیر آباد با بندر نوشهر قابل مقایسه نیست.
یک نمونه به لحاظ زیر ساختها بندر نوشهر بدلیل اینکه در قلب شهر قرار داره واقعا برای توسعه دچار مشکل هست نسبت به امیر آباد که من هر دو بندر رو بارها رفتم و بررسی و مطالعه در زمینه کاریه خودم داشتم.
در مورد بابلسر و فریدونکنار که واقعا به نظز من در مقابل این دو بندر در حد یک شوخی هست!
رضا 13 آبان 1395
اين تاكتيك آقايون هستش،تا رأى بگيرن تو انتخابات رياست جمهورى،هر وقت دولت و مجلس تاييد كرد بايد خوشحال بشيم
رضا 13 آبان 1395
از آقایان شاعری (رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی) و یوسف نژاد (عضو هیئت رئیسه مجلس) به خاطر تلاش ها و پیگیریهای مجدانه ای که داشتند سپاسگزارم.

بندر امیرآباد یکی از فرصت های بزرگ استان هست و امیدوارم که بیش از واردات به استقرار صنایع و صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی توجه شود.
نا شناس 13 آبان 1395
خداروشکر نوشهر یا بابلسر منطقه آزاد نشد .حق بندرامیرآباد بود که منطقه آزاد شود
آرش 14 آبان 1395
به نظر من بعد از اینکه امیر اباد ازاد شد باید همه اونایی که کاری از دستشون بر میاد بجای اختلاف و ایراد گرفتن به فکر این باشن که ظرفیت بندر نوشهر و بالا ببرن تا کاستی های اون هم واسه منطقه ازاد شدن برطرف شه . چون همه مال یک استانیم .و دود اختلافات به چشم خودمون میره .
عماد 14 آبان 1395
ایران و ایرانی شمال جنوب ندارد چه برسه به مازندران که شرق وغرب داشته باشه باید تلاش کرد که پیشرفت کرد به امید اینکه مسئولین ونماینده های مازندران به فکر منافع شخصی نباشند برای مردم کار کنند
نا شناس 14 آبان 1395
ضمن تبریک به هم استانیهای عزیز شایسته است با توجه به توریستی بودن استان تردد خودرو ها در کل استان برقرار شود این همت عالی نمایندگان و استاندار محترم را می خواهد مثل استان خوزستان
حسین 14 آبان 1395
با سلام
امیدواریم محیط زیست زیبای منطقه با تجاری و ازاد شدن اون رو به نابودی کامل نره. همچنین امیدواریم با توسعه صادرات و واردات اصولی وضعیت معیشتی مردم و بخصوص میزان بیکاری کاهش پیدا کنه.
همچنین امیداواریم شعاع این منطقه تجاری حدفاصل بین شهرهای گرگان و ساری رو پوشش بده تا بدین ترتیب رونق اقتصادی بیشتر مازنداران و گلستان رو شاهد باشیم.
محمد 14 آبان 1395
آقای استاندار دنبال یک همشهری می گرده که این سمت را بدهد چون به همه همشهری پست و مقام رسیده و کسی نمانده که پستی مقامی مدیرکلی را بدهد به همه رسید
خیرخواه 15 آبان 1395
امیر آباد تا منطقه آزاد گلستان 36کیلومت فاصله دارد واین یعنی دور زدن قانون توسط فردی که در هیات رییسه قوه قانمونگذاریست واز طرفی با توجه به شعاع 60 کیلومتر تنها بخش کوچکی از استان می توانند از آن بهره مند شوند چرا با لجاجت حق منطقه مرکزی استان را میخواهیم از بین ببریم که شعاع بیشتری از استان میتواند از آن بهره مند شوند
خیرخواه 15 آبان 1395
برادر دکتر رمدانی عزیز در عرصه رسانه صرفا منافع شهرت را در نظر نگیر استانی بیاندیش و عمل کن و در گذاشتن کامنت ها گزینشی عمل نکن و کامنت قبلی ام رو بزار لطفا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.